Sunny Portal - problem z wykrywaniem urządzenia po wpisaniu numerów PIC oraz RID
Jeżeli podczas rejestrowania urządzenia w Sunny Portal, nie udało się zindetyfikować urządzenia po numerze PIC oraz RID może dochodzić do blokowania przesyłu niektrórych paczek danych pomiędzy falwonikiem a serwerem Sunny Portal.
W celu rozwiązania problemu należy podjąć następujące kroki:
Połączenie WLAN
W przypadku, kiedy falownik komunikuje się z ruterem/ switchem poprzez technologię WiFi należy zkontrolować, czy nie zastosowano wzmacniaczy sygnału lub innych pośrednich technologii. Takie urządzenia mogą powodować obcinanie przesyłu danych przez co falownik jest niewidoczny dla Sunny Portalu.
Jeżeli ma się pewność, że komunikacja odbywa się bezpośrednio na linii falownik - ruter / switch i Sunny Portal wciąż nie wykrywa urządzenia, należy w kolejnym kroku sprawdzić czy poziom sygnału jest wystarczający oraz czy nie dochodzi do interferencji z innym urządzeniami pracującymi na tym samym paśmie oraz kanale. Do pomiarów można użyć wielu darmowych aplikacji (WiFi Monitor, WiFi analizer itp.)
Kolejnym krokiem jest sprawdzenie czy ustawienia rutera, nie blokują przesył danych do serwera Sunny Portal. W tym celu najszybszą metodą jest tymczasowe "objeście" rutera poprzez tymczasowe połączenie falownika z np. telefonem komórkowym za pomocą usługi hot spot, lub access point. Po połączeniu falownika z punktem dostępowym, należy ponownie przeprowadzić próbę rejestracji urządzenia w Sunny Portal. W przypadku wykrycia urządzenia przez PIC i RID, należy sprawdzić ustawienia rutera / switcha.
Połączenie LAN
W przypadku połączenia falownika z ruterem / switchem kablem ethernet, należy sprawdzić sam przewód, wymieniając go na inny (sprawdzony). Należy zwrócić uwagę czy konektor przewodu ethernet "nie wyskakuje" z rutera / switcha.
Jeżeli ma się pewność, że przewód ethernet jest sprawny, należy sprawdzić zy ustawienia rutera, nie blokują przesył danych do serwera Sunny Portal. W tym celu najszybszą metodą jest tymczasowe "objeście" rutera poprzez tymczasowe połączenie falownika z np. telefonem komórkowym za pomocą usługi hot spot, lub access point. Po połączeniu falownika z punktem dostępowym, należy ponownie przeprowadzić próbę rejestracji urządzenia w Sunny Portal. W przypadku wykrycia urządzenia przez PIC i RID, należy sprawdzić ustawienia rutera / switcha.
Próbowałem na trzech różnych urządzeniach, pomimo że falownik połączony do sieci i tak go nie mogłem wykryć.
OdpowiedzUsuń