czwartek, 4 listopada 2021
Opłata ryczałtowa - płatność za usługę wymiany falownikach w ramach gwarancji
sobota, 9 października 2021
Kod Grid Guard Code - nowa procedura
Kod Grid Guard Code - nowa procedura
wtorek, 5 października 2021
Nowa platforma My SMA
Nowa platforma My SMA
poniedziałek, 4 października 2021
Aktywacja oraz sterowanie mocą bierną w falownikach STP 3 generacji
Aktywacja oraz sterowanie mocą bierną w falownikach STP 3 generacji
niedziela, 3 października 2021
Wymiana modułu SB5GCOM w falowniku STP 3 generacji
Wymiana modułu SB5GCOM w falowniku STP 3 generacji
środa, 29 września 2021
Instalacja / wymiana karty Speedwire w falownikach 3 generacji
Instalacja / wymiana karty Speedwire w falownikach 3 generacji
poniedziałek, 27 września 2021
Optymalizatory TIGO - procedura serwisowa
Optymalizatory TIGO - procedura serwisowa
Firma TIGO w roku 2016 sprzedała część swoich udziałów firmie SMA i w ten sposób zawiązała się współpraca oraz dystrybucja produktów TIGO w portfoliu sprzedażowym SMA. Współpraca ta trwała do roku 2020 i w tym czasie SMA odpowiadało ze serwis i wsparcie produktów TIGO, które były sprzedawane przez kanały dystrybucyjne SMA.
+39 331 133 8002 (English, German)
+972 50 687 8618 (English, Hebrew)
piątek, 17 września 2021
SMA Smart Connected
SMA Smart Connected
SMA Smart Connected jest bezpłatną i automatyczną usługą monitorowania usterek. Smart Connected została stworzona specjalnie pod kątem systemów i komponentów systemów firmy SMA i zapewnia bezpieczną eksploatację systemu w przyszłości oraz minimalizuje czas przestojów. W przypadku usterki nasza firma szybko stawia właściwą diagnozę. Dzięki temu instalator może wykonać odpowiednie prace serwisowe przy urządzeniu. Oszczędza on cenny czas, unika kosztów analizy i może ograniczyć do minimum czas przestoju systemu. Usługa SMA Smart Connected pozwala instalatorom oraz operatorom lub/i użytkownikom instalacji na zachowanie spokoju ducha.
Bezpłatna usługa SMA Smart Connected zapewnia wysyłanie komunikatów o usterkach przez falowniki bezpośrednio do centrum kontaktowego firmy SMA lub instalatora.wtorek, 31 sierpnia 2021
SHP3 - wymiana karty komunikacyjnej
SunnyHighpowerPeak 3 - wymiana karty komunikacyjnej
poniedziałek, 30 sierpnia 2021
CORE 1 - wymiana karty komunikacyjnej
CORE 1 - wymiana karty komunikacyjnej
- Odmontować przednią pokrywę falownika. Karta komunikacyjna znajduje się w górnej części falownika.
- Odłączyć wszystkie konektory, wraz z przewodem komunikacyjnym
- Odkręcić śruby montażowe karty i zdemontować kartę.
- Zamontować zamiennik, dokręcając śruby montażowe z siłą 3.5Nm.
- Podłączyć konektory taśm, ale nie podłączać przewodu komunikacyjnego ethernet!!!
- Załączyć zasilanie AC oraz DC (wszystkie elementy modułowe instalacji AC, wyłącznik DC przełączyć do pozycji 1)
- W momencie podłączenia zasilania, rozpocznie się proces zgrywania danych z płyty BFS do karty komunikacyjnej (między innymi numer seryjny falownika). Ten proces trwa zazwyczaj ok. 15 - 20 minut i podczas tego czasu nie wolno wykonywać żadnych inny czynności na falowniku.
- Proces zgrywania danych do karty komunikacyjnej jest gotowy, jeżeli falownik generuje punkt dostępu sieci WLAN (access point) z takim samym numerem seryjnym, jaki jest podany na tabliczce znamionowej.
- Jeżeli po 20 minutach, falownik wciąż nie generuje punktu dostępu z właściwym numerem seryjnym, należy odłączyć falownik z zasilania AC oraz DC na krótką chwilę.
- W momencie kiedy widzimy punkt dostępu falownika z właściwym numerem seryjnym, proces zgrywania danych do karty komunikacyjnej jest u końca. Teraz należy podłączyć kabel komunikacyjny.
- Wymiana karty jest gotowa.
O czym jeszcze należy pamiętać?
- Hasła, stały adres IP, ustawienia modułów IO się nie kopiują. Należy ponownie je ustawić lub nagrać z pliku back up.
- PIC oraz RID karty komunikacyjnej należy zawsze podawać z etykiety dostarczonej razem z nową kartą komunikacyjną.
- Z powodu silnego źródła elektromagnetycznego jakim jest falownik o mocy 50 kWp, połączenie WLAN nie nadaje się do skonfigurowania stabilnego połączenia komunikacyjnego.
wtorek, 24 sierpnia 2021
Dziwne dzwięki falownika - nieprawidłowa praca cewki
Dziwne dźwięki falownika - nieprawidłowa praca cewki
poniedziałek, 23 sierpnia 2021
Sunny Home Manager 1.0 - pierwsza generacja
Sunny Home Manager 1.0 - pierwsza generacja popularnego data managera
- komunikuje z urządzeniami poprzez ethernet oraz technologię Bluetooth (do 12 falowników na jeden SHM)
- potrafi sterować drogą radiową gniazda SMA lub Edymax jeśli są kompatybilne (do 10 sztuk)
- służy do sterowania energią wysyłaną do sieci, w kombinacji z pierwszą wersją miernika energii SMA Energy Meter -10
czwartek, 19 sierpnia 2021
SUNNY TRIPOWER CORE2 - kompatybilność z sieciami AC
SUNNY TRIPOWER CORE2 - kompatybilność z sieciami AC
- 400 Vac. możliwe równoległe połączenie z odbiorami
- przekrój przewodów od 70 aż 240 mm kwadrat, przewód N nie jest podłączany
- 2 punkty uziemniające PE
- zamontowany bezpośrednio ochronnik przepięć typu II
- w przypadku konieczności zastosowania wyłącznika różnicowo-prądowego, należy zainstalować wyłącznik typu B o wartości prądu upływu 1100mA lub większym.
wtorek, 10 sierpnia 2021
Przerwy w rejestrowaniu produkcji PV - Sunny Portal
Przerwy w rejestrowaniu produkcji PV - Sunny Portal
- nieodpowiedni ruter/switch, który nie spełnia wymagań dla komunikacji produktów SMA
- brak synchronizacji czasu falownika / problem z serwerem NTP
- przerwa pracy falownika lub wypadek zasilania rutera/switcha na dłuższy okres czasu.
czwartek, 5 sierpnia 2021
Sezon burzowy - najsłabsze miejsce ochrony przepięciowej w instalacji PV
Sezon burzowy - najsłabsze miejsce ochrony przepięciowej w instalacji PV
Rejestracja instalacji na Sunny Portalu
Przedłużenie gwarancji falownika SMA
Przedłużenie gwarancji falownika SMA Aby przedłużyć gwarancje na falownik SMA należy wypełnić wniosek, otrzymać na podany e-mail kod aktywa...
Sunny Portal - brak komunikacji pomiędzy serwerem a urządzeniem; błąd "721"
-
Sygnalizacja diód LED w falowniku W nowej generacji falowników SMA (oznaczonych -40 oraz -41) bez wyświetlacza, diody LED pełnią f...
-
Zapomniane hasło - kod PUK kod PUK można samemu wygenerować w portalu SMA Service Online Center https://my.sma-service.com/s/ Po zalogowani...
-
Rejestracja instalacji na Sunny Portalu 1. przed rejestracją falownika w Sunny Portal należy upewnic się, że: instalacja jest ukoń...